NDADARA BADANMU
“Mulane saben wong ndadara awake dhewe, lan sawise mangkono lagi mangan roti lan ngombe ing tuwung iku” (1 Kor 11:28).
“Mulane saben wong ndadara awake dhewe, lan sawise mangkono lagi mangan roti lan ngombe ing tuwung iku” (1 Kor 11:28).
Pasamuwan ingkang kinasih
Bujono Suci punika minangka sarana manembah dhateng Gusti ingkang
maujud ing salebeting sami kembul bujono
sacara prasaja. Salebeting kembul bujono punika para murid sami sami mbage roti
lan toya anggur ngenget-enget Gustinipun ingkang seda sinalib sarta ngriyaya
sesambetan ingkang kabangun saking prajanjian enggal sesarengan kaliyan Gusti
Allah. (J.I. Packer, Concise Theology: A
Guide to Historic Christian Beliefs). Wiwit para murid lan pasamuwan
wiwitan, tumindaking kembul bujono punika tansah katindakaken kanthi manah
ingkang wening lan bingah awit para murid lan pandherekipun sami ngraosaken berkah
patunggilanipun Gusti kaliyan umatipun.
Saben-saben nalikanipun pasamuwan sami ngawontenaken bujono, sami kedah
kacawisaken kanthi estu supados mboten dados sandungan ing dirinipun lan
pasamuwan sedayanipun minangka brayating Allah. Perkawis punika minangka
pepenget ingkang baken awit Rasul Paulus piyambak ingkang ngengetaken ing ayat
27 “Dadi sing sapa kanthi sawiyah-wiyah
anggone mangan roti sarta gombe ing tuwunge Gusti, iku dosa marang sarira lan
rahe Gusti.” Pepengetipun Rasul Paulus nalika semanten kalairaken awit ing
satengahing pasamuwan wonten sawetawis perkawis ingkang njalari kuceming
asmanipun Gusti, kadosdene:
Ingkang sepisan, kaserat ing
ayat 18 “…….samangsa kowe padha
masamuwan, ing antaramu ana pasulayan,…..”
Ingkang kaping kalih, kaserat ing ayat 20-21 “Manawa kowe padha masamuwan iku ora nedya mangan bujanane Gusti. Sabab
nalikane padha kembul mangan iku, saben wong ndhisiki njupuk pangane dhewe,
satemah kang siji kaluwen, sijine mendhem”.
Mila lumantar perkawis punika, salajengipun Rasul Paulus ngengetaken
kanthi sanget, supados sakderengipun kembul bujono mengeti pangurbananipun
Gusti Yesus, saben tiyang kedah ndadar dirinipun piyambak “Mulane saben wong ndadara awake dhewe, lan sawise mangkono lagi mangan
roti lan ngombe ing tuwung iku” Punapa kersanipun Rasul Paulus, supados
pasamuwan sami ndadar dirinipun piyambak?
Pasamuwan ingkang kinasih
Bujono suci punika minangka lambang (gambar) babaring prasetyan lan
pakaryanipun Gusti Allah ingkang utami ing gesanging pasamuwan. Bujono suci
punika mboten namung perkawis ibadah lan ritualipun ibadah lan ugi mboten
namung sesambetan kaliyan pranataning ibadah. Ananging bujono suci punika ugi
sesambetan kaliyan gesanging pasamuwan sacara nyata. John Calvin nate ngandika
bilih satunggaling pigunanipun nampi bujono suci inggih punika supados “kita
sami nunggil lan gesang langkung malih ing Sang Kristus lan supados
Panjenenganipun ugi gesang lan nunggil ing gesang kita.”
Pramila, saben tiyang ingkang badhe nampi bujono suci kedah ndadar
ingkang ateges neter (nguji) diri pribadi, “Punapa kula pantes nampi
pakaryanipun Gusti ingkang agung ing gesang kula?; punapa kula sampun kanthi
estu nggetuni dosa lan lampahing dosa ingkang kalamangsanipun kula lampahi ing
gesang?”, “punapa kula sampun njagi lan nglairaken gesang ingkang cundhuk
kaliyan kersanipun Gusti?” lan sakpiturutipun.
Awit saking punika sumangga
sesarengan sakderengipun kita sami badhe kembul bujono, kita cawisaken manah
lan pangangen-angen kita kanthi estu. Sumangga kita sami ndadar diri kita
piyambak-piyambak, punapa kita sampun gesang manut kersanipun Gusti lan sampun
cundhuk kaliyan kersanipun Gusti?
No comments:
Post a Comment