“Wasana, para sedhulurku, padha bungaha, udinen
supaya awakmu sampurna…..”
Udinen supaya awakmu sampurna! Punapa
Rasul Paulus nalika nyerat punika kaliyan gojekan, awit punapa wonten tiyang
ingkang sampurna? Amargi namung Gusti Yesus ingkang sampurna. Lajeng punapa
ingkang kakersakaken dening rasul Paulus sesambetan kaliyan ukara punika?
Ing kitab suci wonten kalih teges
sesambetan kaliyan tembung sampurna; Ingkang sepisan, kapanggihaken ing Injil
Matius 5:48 “Mulane kowe padha sampurnaa, kaya Ramamu ing swarga iya sampurna”
Tembung sampurna ingkang aslinipun saking tembung teleios nggadahi teges dados diwasa, dumugi ingkang punkajengaken,
jangkep, wetah, mateng. Sambetan kaliyan artos punika, Rasul Paulus nedahakaken bilih Gusti Allah
njangkepi pasamuwanipun supados tansah tumuwuh lan tundhonipun “……..bisa nggayuh manunggaling pracaya lan
kawruh kang bener tumrap Putraning Allah, kadiwasan kang sampurna lan tataran
kang cundhuk karo kasampurnaning Sang Kristus”. Dados ingkang kakersakaken
dening Gusti Allah tumrap pasamuwanipun punika kadiwasan rohani ngantos dumugi
ing kasampurnanipun Allah. Dadosa ing bab pangertosanipun, sikap,
pangangen-angen lan tumindak ing gesang saben wekdal.
Ingkang
kaping kalih, tembung “………udinen supaya awakmu sampurna…” tembung sampurna ingkang
kaginakaken ing ayat 11 inggih punika tembung katartizo ingkang tegesipun “kapulihaken kadosdene kawontenan
wiwitan” Kawontenan wiwitan ingkang punkajengaken inggih punika kawontenaning
manungsa ingkang dereng dhumawah ing dosa, gesang ingkang kawengku ing
kamulyanipun Allah. Kanthi mekaten tembung sampurna ingkang kakersakaken inggih
punika kawontenan ingkang kapulihaken
malih lan nggayuh kadiwasan ingkang wetah. Menawi punika kelampahan, mboten
mokal menawi kita saged gesang tanpa cacat lan tanpa lepat, awit manungsa
karohanen kita saben wekdal tansah kapulihaken lan tansah kadiwasakaken.
Milanipun Rasul Paulus paring pambereg dhateng pasamuwan kanthi tembung “…udinen…” tegesipun ngupaya kanthi
tumemen. Awit sinten ing tumemen mesthi badhe nampi makuthaning gesang
langgeng, trep kaliyan falsafah jawa ingkang mekaten “Sopo Sing Temen Bakal
Tinemu”
Tembung pambereg ing panutup serat punika
sejatosipun peranganipun dhawuh saking Paulus dhumateng pasamuwan ing Korinta,
dhawuh supados pasamuwan tansah gesang miturut kersanipun Allah. Gesang ingkang
tansah mituhu lan kebak pambangunturut alandhesan iman ingkang leres ing
ngarsanipun Gusti.
Menawi kita gatosaken saking ayat-ayat
sakderengipun, kita saged ningali raos kuciwanipun Rasul Paulus dhumateng
pasamuwan ing Korinta. Mila Rasul Paulus nyerat serat 2 Korinta punika kanthi
tujuan : ingkang sepisan, mbereg
pasamuwan korinta ingkang tetep setya dhumateng piyambakipun minangka bapa
rohaninipun pasamuwan. Ingkang kaping
kalih, Rasul Paulus nantang lan mbikak wadi-nipun para rasul palsu ingkang
mboten nampi piyambakipun sacara pribadi kanthi tujuan supados kawibawanipun,
kalenggahanipun minangka Rasul lan isining Injil ingkang kawartosaken mboten
dipunpitadosi dening pasamuwan. Ingkang
kaping tiganipun, Rasul Paulus nyerat punika supados pasamuwan mangertos
bab kalenggahan lan wewenang rasuli ingkang kaparingaken dening Gusti ing
satengahing pasamuwan. Mboten piyambakipun ingkang kepingin nglenggahi
kalenggahan rasul ananging sedaya kalawau amargi kersanipun Gusti. Mila Rasul
Paulus ngengetaken pasamuwan supados sampun ngantos tetep gesang ing
pangertosan lan iman ingkang lepat ing ngarsanipun Gusti. Kanthi njlentrehaken
perkawis punika pangajab pasamuwan saged manggihaken sinten rasul-rasul palsu ing
antawisipun pasamuwan lan milah punapa ingkang maedahi tumrap gesanging
imanipun.
Senajan kawontenanipun pasamuwan
kapanggihaken perkawis-perkawis ingkang nyulayani kersanipun Gusti lan saged
kemawon njalari pedhoting sesambetan Rasul Paulus kaliyan pasamuwan. Ananging
mungkasi seratipun punika, panjenenganipun tetep paring semangat lan pambereg.
Mbokbilih pangucap lan pameleh ing ayat sakderengipun njalari sedihipun
pasamuwan, ananging ing pungkasanipun panjenenganipun nyuwun supados pasamuwan
tansah bingah. Langkung-langkung sambet kaliyan bab kasampurnan, Rasul Paulus
tetep mbereg, supados pasamuwan kedah tansah golek dalan padhang trep kaliyan
kersanipun Gusti Yesus Kristus.
POKOK PIREMBAGAN
:
- Kadospundhi caranipun ngudi kasampurnaning gesang wonten ing Sang Kristus Yesus?
- Punapa kemawon ingkang dados pepalang nalika kita kabereg ngudi kasampurnanng gesang?
- Punapa ingkang kedah tansah kabudidaya saben wekdal supados kita kasagedaken nampi kasampurnaning gesang wonten ing Gusti Yesus?
No comments:
Post a Comment