Wonten pasulayan ing satengahing pasamuwan
Korinta. Tanda wontenipun pasulayan punika, sampun sinerat ing wiwitaning
seratipun Rasul Paulus dhateng pasamuwan ing Korinta (I Kor 1:10-11). Tuwuhing pasulayan amargi setunggal lan
setunggalipun sami ngegung-egungaken pimpining pasamuwan piyambak-piyambak
(kelompokipun Paulus, kelompokipun Apolos, lsp) lan ngegung-egungaken
peparingipun Gusti ingkang benten-benten. Ingkang setunggal rumaos kaparingan
peparing ingkang langkung ngedab-edabi katimbang sanesipun ingkang rumaos
kaparingan peparing biasa kemawon.
Punapa malih masyarakat Korinta
kawontenanipun ingkang kebak ing wor suh jalari gesangipun pasamuwan mboten
murni ing cak-cakanipun. Kitha Korinta (asal saking tembung Yunani “korinthiazomai tegesipun tumindaking
laku bedang) punika kitha pelabuhan ingkang ageng ugi dados punjering nyembah
brahala Venus lan Afrodit. Miturut para
ahli, praktek nyembah brahala punika dados landhesan tuwuhing basa roh ing
satengahing pasamuwan Korinta (bdk. 1 Kor 12:2). Saking prakteking ibadah
ingkang mekaten lajeng nuwuhaken roas meri dhateng setunggal lan setunggalipun
njalari tuwuhing pasulayan. Awit ingkang setunggal rumaos langkung sae
katimbang sanesipun sambetanipun kaliyan peparingipun Gusti punika.
Rasul Paulus lajeng njlentrehaken bab
peparingipun Gusti ingkang benten-benten punika ing ayat 4-6 : “Peparing iku warna-warna, nanging Sang Roh
iku mung siji. Lan wujuding leladi iku rupa-rupa, nanging Gusti iku mung siji,
Apadene kang katindakake iku maneka warna, nanging Gusti Allah mung siji kang
nindakake samubarang an ing wong kabeh.”
Ing ayat 4 Paulus ngginakaken tembung dasar inggih punika charisma (LAI:TB“karunia”), ayat 5 diakonia (LAI:TB “leladi”), lan ayat 6 energēma (LAI:TB “tumindak ingkang
ngedap-edapi). Ingkang radi benten, ing ayat 7, Rasul Paulus ngginakaken
tembung phanerōsis (LAI:TB
“pernyataan”). Senajan tembungipun benten-benten ananging piyambakipun kepingin
njlentrehaken perkawis ingkang sami. Rasul Paulus nandesaken peparing karohanen
ingkang benten-benten punika pinangkanipun saking Allah. Peparing (karunia)
kaparingaken supados tiyang sami mangertos bilih Gusti Allah punika ingkang
utami ingkang dados sumbering keyakinan lan ayahan. Awit Gusti Allah piyambak
ingkang sampun nindakaken samukawis dhumateng sedaya tiyang pitados. Mila
anggenipun ngecakakaen peparingipun Gusti punika mboten dipunkeparengaken kagem
ngedung-egungaken dhiri ananging kagem ngluhuraken asmanipun Gusti Allah.
Mboten namung punika, bilih sedaya peparing Roh kedah katindakaken adhedhasar
katresnan. Supados tumujunipun dhumateng pambangunaning sariranipun Sang
Kristus ing gesang pasamuwan.
Lajeng punapa tujuanipun Gusti Allah
maringi peparing Roh ingkang mawerni-werni ing satengahing pasamuwan? Kados
ingkang kaserat dening Rasul Paulus ing serat Efesus 4:12-13 : “supaya para
suci pada kacawisna kanggo ayahan leladi, kanggo pambangune sarirane Sang
Kristus,nganti kita kabeh wus padha bisa nggayuh manunggaling pracaya lan
kawruh kang bener tumrap Putraning Allah, kadiwasan kang sampurna lan tataran
kang cundhuk karo kasampurnaning Sang Kristus.”
Kanthi mekaten sedaya ingkang katindakaken
lumantar peparinging Sang Roh ing satengahing pasamuwan tujuanipun supados ingkang sepisan pasamuwan kacawisaken
kangge nindakaken ayahan leladi ing satengahing pasamuwan punapadene ing
satengahing sesami; ingkang kaping kalih,
pasamuwan kasagedaken nggayuh
manunggaling pitados lan kawruh ingkang leres tumrap putraning Allah inggih
Gusti Yesus Kristus; kaping tiganipun,
pasamuwan sangsaya tambah diwasa ing iman lan tumrap tanggel jawabing gesang
padintenan; ingkang kaping sekawan, pasamuwan
sangsaya tumuwuh ing iman trep kados kakersakaken dening Gusti Yesus kanthi
cara gesang sami ngajeni setunggal lan setunggalipun, tulung tinulung dhateng
sanesipun.
Wonten ing benten-bentenipun peparing kita
sedaya katunggilaken ing Gusti Yesus. Wonten ing Gusti Yesus, ingkang benten
mboten njalari cengkah lan tuwuhing dredah, ananging dados endah awit sedaya
kedah sami njangkepi setunggal lan setunggalipun. Mekaten ingkang kakersakaken
dening Rasul Paulus lumantar seratipun punika.
Pangertosan punika benten kaliyan
pemikiranipun pasamuwan ing korinta. Pasamuwan ing Korinta nggadahi panganggep
bilih peparing (karunia) ingkang benten-benten punika kaparingaken tujuanipun
kangge nedahaken kaluwihaning diri tumrap sanesipun. Kadosdene jaman samangke,
kathah tiyang Kristen ingkang ugi gampil kapilut dhateng para abdinipun Gusti
ingkang nggadahi “karunia” tertemtu katimbang saestu pitados dhateng Gusti
ingkang makarya ing gesangipun abdinipun. “Pengultusan” (paring pakurmatan
ingkang kelangkung dhateng tiyang) dhateng abdinipun Gusti tertemu punika minangka
bukti bilih piwulangipun Rasul Paulus ing 1 Korinta 12:6 dereng sedaya
dipunmangertosi lan dipuntindakaken dening pasamuwan Kristen.
Minangka tiyang
pitados kita kedah ngaturaken pangucap sokur atas sedaya peparingipun Gusti ing
satengahing pasamuwan. Peparing ingkang mawerni-werni punika dados
rajabrananing gesanging pasamuwan, ingkang kedah karimat, kajagi lan
katuwuhaken sesarengan minangka suhing patunggilaning pasamuwan. Awit kados
ingkang sampun kaaturaken dening Rasul Paulus, Gusti Allah maringi peparing
ingkang werni-werni punika supados para suci sami kacawisaken ayahan leladi ing
satengahing pasamuwan lan ing satengahing sesami.
POKOK PIREMBAGAN
:
- Punapa panjenengan nampi peparinging Sang Roh (karunia) ing gesang panjenengan? Punapa wujudipun?
- Menawi kita nampi peparing (karunia) ing gesang, punapa ingkang perlu katindakaken lan punapa ingkang perlu kasingkiraken supados peparing punika njalari diwasaning pasamuwan?
- Kasuwun atur paseksi, pengalaman migunakaken peparinging Sang Roh ing lampahing gesang ngantos wekdal punika?
No comments:
Post a Comment