Prasetyanipun Gusti Allah punika langgeng lan nyata ing sauruting umat pilihanipun kalebet kula lan panjenengan. Anamung perkawisipun, sikap lan panampi kita ingkang kirang pitados tumrap babaring prasetyanipun Gusti punika, ingkang asring njalari tuwuhing raos kuwatos lan ajrih.
Kuwatos lan ajrih dhateng bab-bab ingkang taksih dereng kelampahan lan
dereng kebabar ing prasetyanipun Gusti ing gesang.
Malah kepara asring kita dados tiyang ingkang adigang, adigung lan
adiguna (ngendelaken kekuwatane, kaluhurane lan kapinterane). Kamangka saben
wekdal menawi kita raosaken, Gusti Allah mboten nate negakaken gesang kita.
Panjenenganipun tansah nggatosaken umat kagunnganipun,senajan kita piyambak
dereng kantenan saben wekdal dados umat ingkang sembada.
Ing yuswa sepuhipun Rama Abram kalimputan raos ajrih lan kuwatos. Kamangka menawi kita gatosaken, Rama Abram
punika kagolong tiyang ingkang dipunberkahi Gusti ing bab rajabrana lan
lampahing gesang. Gusti Allah piyambak ingkang muwuhi cacahing rajabrana ing
satengahing brayatipun. Semanten ugi bab kasetyanipun ibu Sarai lan para
abdnipun sampun kabukten. Menawi kita gatosaken ugi ing bab 14, rama Abram
kaparingan kadigdayan dening Gusti Allah awit piyambakipun saged ngawonaken
para Ratu ing tanah Wetan lan mitulungi Lut penakanipun. Saksampunipun
lelampahan ingkang mekaten, mbokbilih wonten ing pangangen-angening Abram
nalika nggatosaken bilih ngantos yuswa sepuhipun dereng dipunparingi putra
ingkang kaprasetyakaken dening Gusti, piyambakipun lajeng ajrih lan kuwatos
malih. Ajrih lan kuwatos, sinten mangkenipun ingkang badhe marisi
rajabrananipun. “Kanggo apa rajabrana iki kabeh nek pungkasane ora ana sing
takwirisi?”
Pramila ing ayat setunggal bab 15 punika, Gusti Allah paring
pangandika : “Sira aja wedi Abram, Ingsun iki tetamengira, ganjaranira bakal
luwih dening gedhe”. Senajan Yehuwah Allah sampun mratelakaken prasetyan
ingkang mekaten, ananging amargi ingkang dipunantu-antu bab anak punika dereng
kelampahan, mila ing ayat 2 Rama Abram ngunjukaken pangudaraos. “Dhuh Yehuwah
Allah, kawula badhe Paduka paring punapa? Dene anggen kawula tilar donya punika
badhe tanpa anak, temtunipun Eliezer tiyang Damsyik punika ingkang badhe
nggadahi sabarang darbek kawula.” Raos
ajrih lan kuwatosipun Rama Abram inggih punika sinten ingkang badhe marisi rajabranipun
menawi ngantos yuswa sepuhipun dereng nggadah lare kados ingkang kaprasetyakaken
dening Gusti Allah.
Kadospundhi tiyang ingkang sampun yuswa sepuh lan awit sampun
dangunipun anggenipun ngantu-antu prasetyanipun Gusti tetep jejeg ing pitados,
menawi prasetyan punika dereng kelampahan? Angel pancen, mbokbbilih kula lan
panjenengan mboten badhe saged nglampahi gesang ingkang mekaten. Namung bab
iman punika pancen mboten badhe saged dipunothak-athik sacara nalar. Awit
pracaya punika ateges masrahaken sawetahipun (pasrah bongksokan), punapa
kemawon ingkang kelampahan ing gesang dhumateng Gusti. Punika ingkang kasebat
IMAN (Ibrani 11: 1)
Nalika Abram taksih gondelan ing pikajengipun piyambak (ayat 3), Gusti
Allah nandesaken prasetyanipun malih “Dudu
iku kang bakal dadi ahli-warisira iya iku kang lair saka sira dhewe” lan nedahaken dhateng Abraham : “Sira tumengaa marang ing langit lan
lintange etungen, yen sira bisa ngetung cacahe”. “iya semono bakal cacahe
turunira” Gusti Allah paring pralambang dhateng Rama Abram, bilih semanten
agenging tedhak turunipun ing tembe.
Awit prasetyanipun Gusti ingkang mekaten punika mila pungkasan ing
ayat waosan kita, Rama Abram nedahaken kumandelipun dhumateng Yehuwah Allah. “Rama Abram kumandel marang Sang Yehuwah, mangka
iya iku kang kaetang dening Yehuwah dadi kasampurnane”
Para
kinasih ing patunggilanipun Gusti
Wontenipun anak ing satengahing brayat punika pancen satunggaling
perkawis ingkang baken ing kabudayan pundhi kemawon. Lan wontenipun turun
punika minangka satunggaling cara kangge marisaken barang darbekipun tiyang
sepuh (mirunggan dhumateng Rama Abram). Namung pitakenanipun, punapa inggih
namung mekaten punika ginane wonten
anak? punapa namung nampi warisan (rajabrana) ?
Miturut kersanipun Gusti mboten namung cekap menawi tiyang sepuh saged
marisi rajabrana kadonyan (materi), ananging rajabrana kaswargan punika ingkang
perlu dipungatosaken. Awit rajabrana kadonyan tundhonipun telas lan risak, lan
njalari anak mboten gampil mandiri ananging rajabrana karohanen sifatipun
langgeng.
Rama Abram mungkasi raos kuwatosipun, kanthi pitados sawetahipun
dhumateng Gusti. Pambangun turut ingkang katedahaken dening panjenenganipun
punika minangka warisan ingkang adi dhateng tedhak turunipun. Gusti Allah
ngersakaken bilih kathah tiyang lajeng dados tiyang-tiyang pitados kadosdene
Abram ingkang sampun pitados dhateng Gusti.
POKOK PIREMBAGAN :
1. Perkawis punapa ingkang biasanipun njalari
tuwuhing raos kuwatos ing gesang saben wekdal?
2. Punapa biasanipun ingkang katindakaken nalika
ngraosaken raos kuwatos, supados raos punika mboten njalari awrat? (Mboten
kepareng atur wangsulan ingkang sesambetan kaliyan tumindak karohanen)
3. Menawi nate ngalami perkawis ingkang kados
dipunlampahi Rama Abram, kasuwun bagekaken paseksi ing panyuraosing Kitab Suci
wekdal punika?
No comments:
Post a Comment